Jak wybierać słowa kluczowe w pozycjonowaniu seo?

Analizę słów kluczowych warto zacząć od sporządzenia listy ważnych tematów powiązanych z tematyką strony internetowej czy bloga, którego chcemy optymalizować pod pozycjonowanie strony w google. Na samym początku warto stworzyć kilka ogólnych kategorii tematycznych, do których dopasujemy bardziej szczegółowe słowa kluczowe, należące do bardziej konkretnych segmentów. Aby zachować czytelność treści, każdy artykuł powinien być zoptymalizowany w oparciu o kilka głównych słów kluczowych. Frazy te powinny znaleźć się w takich elementach, jak tytuł, lead czy śródtytuły.

Zasady podstawowe seo copywritingu

W SEO copywritingu najlepiej stosować, by na stronie było skuteczne pozycjonowanie :

·         Real Time Marketing, czyli tworzenie tematów poruszających aktualnie popularną tematykę. W pierwszej kolejności odpowiedni, przyciągający tytuł sprawi, że zbudujemy naprawdę spory ruch na stronie, co pozytywnie przełoży się na kwestię pozycjonowania strony internetowej. Ciekawy temat zachęci użytkowników sieci do kliknięcia akurat w nasz link.

·         Tytułu artykułu (< h1>) – należy używać odpowiedniego formatowania, by algorytmy były łaskawsze przy pozycjonowaniu serwisu i postawiły go w wynikach wyżej.

·         Nagłówki artykułu – nie dość, że powinny być sformatowane z użyciem śródtytułów rozpoznawanych przez algorytmy to jeszcze zawierać słowa kluczowe, które nie są duplikowane w tekście czy samych nagłówkach. Dzięki temu szybciej wstrzelimy się w pozycjonowanie top 3.

·         Frazy kluczowe należy dobierać zgodnie z zasadą długiego ogona, co zapewni skuteczniejsze seo. Oznacza to, że do podstawowego słowa dodajemy konkretny element, który stanowi dopełnienie i określa dokładniej frazę podstawową. Na przykład szukając kremu w sieci, w wyszukiwarce spisujemy „krem na dzień”, „krem nawilżający” czy „krem przeciwzmarszczkowy”. To właśnie oznacza długi ogon. Warto zastanowić się dla skuteczniejszego pozycjonowania strony, które z nich będą najbardziej trafne. W tym celu można posłużyć się wyszukiwarkami i narzędziami seo.

·         Naturalność – wszelkie słowa kluczowe, które umieszczamy w tekście powinny w naturalny sposób pasować do treści. Najlepiej odmieniać je, by nie kłuły w oczy czytelników – muszą pasować w zdaniu i w całości artykułu. Nie może być ich też zbyt wiele. Tekst, który jest najeżony frazami kluczowymi staje się tandetny i nieczytelny, bo więcej treści to słowa kluczowe, niż merytoryczny sens. To źle wpływa na google seo i każdy specjalista seo będzie o tym pamiętał. Nasycenie treści słowami kluczowymi w różnych formach sprawi, że tekst będzie naturalny w odbiorze oraz pozwoli uniknąć posądzenia przez algorytmy o sztuczne upychanie słowami kluczowymi. Keyword stuffing jest karane przez Google i skutkuje marnym pozycjonowaniem strony w google.

Tworząc i optymalizując treści do Internetu, warto poszukać kilku podstawowych synonimów głównego słowa kluczowego. Różne odmiany słów kluczowych sprawią, że przychylniej przy pozycjonowaniu stron google potraktują je algorytmy. Dobrą praktyką będzie użycie słowa kluczowego w kilku odmianach gramatycznych, ale także w popularnych związkach wyrazowych. Dzięki właściwemu nasyceniu tekstu partial keywordsami, Google ma podstawy do pozycjonowania stron i tekstów pod podobnymi zapytaniami. Jednak warto pamiętać, że w tekście seo liczy się o wiele więcej czynników, niż same słowa kluczowe. Tekst koniecznie powinien być interesujący i wpisywać się w zapytania użytkowników.